Le slogan pour l’Eurovision Song Contest 2020 de Rotterdam est connu depuis le 24 octobre 2019. Il s’agit d’«Open up». Ce sera donc le fil rouge qui nous ouvrira à de nouvelles créations en termes de spectacle, de design au niveau de la scène et de graphisme. Le visuel doit encore être présenté cette année.
Un slogan qui convient à Rotterdam
S’ouvrir aux autres, s’ouvrir à la musique et naturellement s’ouvrir à Rotterdam, la ville hôte, est un message pour les fans et les spectateurs. «Feel the freedom to complete the slogan in your own way», disait Sietse Bakker, le producteur exécutif de l’événement. Il expliquait également:
“We have looked for a theme and slogan that reflect what the Netherlands stands for and which the Dutch can identify with; a country with an open mind to the world, where we speak our mind, with respect for each other. We also found it important to choose a theme that reflects the spirit of our times. People are concerned about increasing polarization and freedom isn’t as self-evident for everyone as it should be,” emphasised Sietse. “With the slogan ‘Open Up’, we warmly invite people to open up to others, to different opinions, each other’s stories and of course to each other’s music.”
Jan Ola Sand, qui sera encore à l’Eurovision Song Contest de Rotterdam cette année en tant que superviseur exécutif, est également enchanté. En vue de la 65ème édition du concours, il a dit:
Open Up is the perfect slogan for the Eurovision Song Contest as it celebrates its 65th edition. In 1956, only 7 countries could watch the competition and since then we have opened up to the whole of Europe, to Australia and now, via streaming, to the whole world. The values of the Eurovision Song Contest are universality and inclusivity, and our proud tradition of celebrating diversity through music. Now we can add a new one – that of openness.”
Photo: eurovision.tv
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